הרצוג: "כשהראש מנותק – הממשלה מתפוררת"

גואל ועקנין No Comments on הרצוג: "כשהראש מנותק – הממשלה מתפוררת"
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. ח"כ הרצוג התייחס לתקציב שמוגש לכנסת, למצב הביטחוני בירושלים וליחסי ישראל ארה"ב, והאשים את נתניהו באופן אישי בכישלון, לטענתו של ח"כ הרצוג.
"לצערי הרב יש מי שדואג להפוך את ישראל למדינה שאזרחיה מבקשי לחם הם, מדינה שפושטת יד ורגל, והאיש שדואג לכך הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה, שהנפיק לאזרחי ישראל "תעודת עניות" – בדמות תקציב המדינה. מעתה, אם חלילה יקבל התקציב השערורייתי הזה את אישורכם, חברי הכנסת, לכל אחת ואחד מאזרחי ישראל תהיה בכיס תעודת עניות, בנוסף לתעודת הזהות.

ועל תעודת העניות הזו חתום אדם אחד: בנימין נתניהו, שבעודף אמביציית הישרדות ובחוסר אחריות לאומית משווע, רקח את תקציב הבושה והחרפה שאתם חברי הכנסת תתבקשו כעת להכשיר. התקציב הזה הוא שלך ראש הממשלה. תקציב שהממשלה בראשותך אישרה אותו. ואתה, כתחבולן פוליטי, העדפת למנות לתפקיד שר אוצר, טירון פוליטי חסר ניסיון מקצועי, ולהשתמש בו כמגן אנושי.
אבל הציבור שלנו לא מטומטם. הציבור שלנו לא מוכן להמשיך ולשלם. מי שישלם זה ראש הממשלה. ישלם בכיסאו, ובקרוב.
אני קורא מעל במה זו לך ראש הממשלה: די, תעצור. יש כאן עם חפץ חיים, וחייו חשובים יותר מהישרדותך הפוליטית או מהקריירה הפוליטית המקרטעת של כמה מבני בריתך. ביבי אתה מפחד. אתה מנותק. וכשהראש מנותק – הממשלה מתפוררת.
וכשהממשלה מתפוררת, תקציב הבושה והחרפה הזה מבית מדרשך מכה בכיסיהם של אזרחי ישראל. ואצלך אדוני ראש הממשלה – הכל מתפורר בין הידיים."

ח"כ הרצוג התייחס ליחסי ישראל ארצות הברית ולמצב הביטחוני בירושלים ואמר: "שש שנים ברציפות שאתה נאחז בתפקידך. שש שנים תמימות ומה הבאת? איזו בשורה יש באמתחתך? כלום. אין כלום. לא שלום, לא ביטחון, לא כלכלה ולא תקווה.

אדוני ראש הממשלה, בוא נדבר על הביטחון, על מעמדה של ישראל בעולם ועל יחסי ישראל ארצות- הברית, שמעולם לא היו בשפל כזה. אתה האיש שחתום אישית על הרס יחסי ישראל עם ארצות הברית. אתה האיש שפגעת ועלבת שוב ושוב בנשיא אובמה ובממשלו.
הבטחת ביטחון אדוני ראש הממשלה, ותראה איך ירושלים בוערת, ואתה לא נוקט באף צעד מהותי כדי למנוע את הבערה הזו .אתה רק מוסיף לה בפועל, בחוסר היכולת שלך לקבל החלטות, אתה מחלק את ירושלים היקרה והאהובה שלנו דה-פאקטו. כן, רבותי, נתניהו מחלק את ירושלים. בשורה התחתונה – אין שלום, אין ביטחון, אין כלכלה, אין דיור, אין הכנסה! אין סיבה להשאיר את נתניהו בשלטון.

אם ייפתח ולו צוהר קטן, אגיע לרמאללה ואומר לעם הפלסטיני שיש תקווה לשלום. אומר להם: יש לכם עם מי לדבר. אם ירצו חיים, אם ירצו תקווה לאזרחיהם, אם ירצו כלכלה פורחת – הם ימצאו אצלי יד איתנה ואמיצה, מושטת לשלום. אם הם יבחרו בדרך הטרור והלחימה, אגדע ללא היסוס את היד שתאחז בחרב."

בסיום דבריו אמר יו"ר האופוזיציה: "אני קורא לכל מפלגות המרכז ולמפלגות מימין ומשמאל, בואו נתאחד במשימה להחליף את השלטון במדינה שוחרת החיים הזו, שאזרחיה זכאים ומתפללים לא רק לחיים, אלא גם לאיכות חיים."



0 תגובות